Followers

Tuesday, November 18, 2008

GIGI @ TOOTH


Human Teeth

A normal adult has 32 teeth; this includes the wisdom teeth that most people have extracted. KNape aku ade 34???..aku mls kire balik..hahaha..slh kire kot..gigi anda ada brape skrng??..cube kire..

Dikesempatan ini saya akan berkongsi tips penjagaan gigi yang paling mutakhir.
Saya ni tidaklah memiliki gigi yang cantik tetapi saya ada petua yang baik untuk menjaganya untuk kekal lama.

1. Bila bangun pagi dari tidur jangan terus cuci gigi. Merbahaya! Seharusnya anda biarkan selama hampir 30 minit dan bersembang-sembanglah dengan rakan-rakan serumah anda. Ini kerana bakteria yang ada pada gigi kita semalaman akan terencat dengan baunya sendiri. Maka dengan itu kita memberi peluang kepada bakteria untuk lari dari kawasan dalam mulut kita.

2. Mengikut kata ramai orang, gigi yang paling putih sebenarnya adalah gigi yang paling rapuh. Ini fakta yang benar mengikut pandangan ahli pergigian profesional. Seelok-eloknya selepas memberus gigi, sebelum keluar dari rumah...pastikan gigi anda disapukan dengan serbuk kunyit secamca besar. Sapukan rata-rata sehingga mesra. Bakteria atau kuman tidak gemar dengan warna kuning.
Selamat Mencuba.

PS: nie versi klakar nyer
versi serius, nantikan kemunculannya okey..in and out!

3 comments:

Anonymous said...

saya ader 28..anda ader 34 mane bgus?? lebih atau kurang??

ShahrulAzrin said...

mestila lebih bgos..sbb makanan bole kunyah kaw2 nyer..cepat hadam sket..nape sket sgt..hahahahaha

Anonymous said...

hahaha cacat sbb lebihhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...